Kära dagbok..

Det här med att städa, jag är sämst på det. Det är ett enormt kaos i detta hem och jag vill helst fly från det för jag vet inte vad jag ska göra. Jag har läst massor av bra tips som jag har tagit till mig och blivit bättre på vissa saker medan andra saker är helt åt skogen.
T.ex är halva soffan upptagen med gamla kläder, barnens rum ser ut som ett bombnedslag + att deras leksaker även är utspridda över hela lägenheten. Vi måste rensa.

Men okej jag säger så här, idag har jag börjat smått med att fixa till köket så det blir vackert och så kan jag börja med att ta hand om kläderna som är utspridda. Imorgon fortsätter jag med det samtidigt som jag och barnhen fixar deras rum.
Och eftersom att jag har skrivit det här så måste jag ju göra det också för att sätta lite press på mig själv. Jag är bekväm av mig och även om jag vet att det går bra bara jag kommer igång så drar jag gärna ut på det bara för att jag inte orkar börja. Skärpning.

(Dammtorka då, vad är det ens? s.ä.m.s.t!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0