Min livmoderhals gjorde det!

Såatte jag kollade runt lite på sjuksköterskeutbildningar osv och hamnade på studera.nu där jag såg att män har i snitt högre årsinkomst än vad kvinnor har. Tänk att även inom kvinnodominerade yrken har männen högre lön. Varför ses vi kvinnor som mindre värda? Jag kan verkligen inte förstå det.
Jag har en fitta och en livmoder men jag är mer än så. Jag kommer inte ge sprutor och ta blodprov med hjälp av mina blygdläppar. Jag är inte mitt kön.
Kan vi inte bara komma överens en gång för alla att vi människor är mer än en liten yta mellan ljumskarna?

(Nu kom jag och tänka på en bild som jag måste länka och lägga in när jag är hemma igen!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0