Jag är en pluggis

Så vad är det som är nytt med mig?
Jag började läsa till undersköterska i mars och trivs riktigt bra, när jag väl bestämde mig så var det liksom självklart att jag ska in i vården för jag har alltid varit intresserad av människokroppen och tyckt om sjukhus av någon anledning. Men jag har en lång väg kvar dit jag ska för den här är klar i januari (den kan bli förlängd, vi får se) och efter det så kommer jag plugga upp alla jäkla ämnen som behövs för att få ihop behörighet till sjuksköterskeprogrammet vilket kommer ta tre år innan jag är färdig. Sen måste jag jobba ett år som sjuksköterska innan jag kan ta mig in på barnmorskeutbildningen vilket då är slutmålet.
Med andra ord är jag färdig om ca 53876298752 år. Känns det som nu.
 
Fast jag kommer ha roligt under vägen dit, det vet jag. Människorna jag går med nu tycker jag om och jag ser fram emot alla små delmål under vägen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0