Snippan bestämmer stövlar

Så idag lyckades jag med konststycket att köpa ett par gummistövlar till mitt barn utan att säga om mitt barn har en snopp eller en snippa. Hen som hjälpte mig verkade lite förvirrad i början men släppte det ganska snabbt.

Jag: "Ett par gummistövlar i storlek 24 är jag ute efter"
Skosäljare: "Är det till en kille eller tjej?"
Jag: "Det spelar ingen roll, jag vill ha stövlar i storlek 24"

Jag fick ett alternativ "om det är en kille" sen så fanns det ett par "här borta, om det är en tjej" ... Jag såg att det var en dinosaurie på det paret jag höll i och sa det högt och sa att mitt barn gillar dinosaurier så det får bli det paret!
Tänk vad lätt det är att inte behöva anta att ett barn är på ett visst sätt bara baserat på om det är snippa eller snopp som finns vid ljumskarna utan bara gå på vad barnet gillar. Mitt barn gillar älskar dinosaurier, hon gillar alla sorters djur och hade gärna hällt ut hela djurlådan i sängen och sovit med dem. Men då hade ju inte jag och D rymts så vi säger nej till det.

L blev iaf väldigt nöjd över de nya stövlarna och skulle ta på sig dem med en gång. Helt klart godkända!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0